TURE 2018

Sensommertur

D. 22. sept. besøgte vi billedkunstner Lotte Madsen,

Maglehøjvej 1, 4913 Horslunde og efterfølgende kørte vi til Viemosevej 43, Nøbbet, 4913 Horslunde, hvor keramiker Lars Dynes bød indenfor.

Både Lotte Madsen og Lars Dynes har i år vist deres kunst på udstillingerne i Reventlowparken. Som medlem af In Situ Lolland var Lotte repræsenteret med installationen ”Lysthuse og Luftkasteller” ude i parken, og Lars med sin særudstilling under Kunstudstilling LF 2018 i Ridehuset, ”Veje og Vildveje”.

Ved ankomst til Lars blev vi budt vi på kaffe, og foreningen bød på

en kage dertil.

Det glædede os, at netop disse to dygtige, lokale kunstnere havde sagt ja til at åbne deres døre for os og dermed medvirke til en flot afslutning på vores jubilæumsprogram.

Hent printvenlig beskrivelse af turen her.

Fra vores tur d. 22. sept. til Lars Dynes og Lotte Madsen.

Tur til Kongernes Lapidarium

Hent printvenlig invitation til turen - klik her

D. 29. august besøgte vi Det Kongelige Videnskabernes Selskab, hvor vi foruden et meget smukt hus også så billeder af P.S.Krøyer og Erik A. Frandsen. Erik A. Frandsens billeder på stålplader.

OM TUREN

I Christian 4.s Bryghus, Frederiksholms Kanal 29, der siden 2013 har huset skulpturer af sten og gips fra 1500-1700 tallet, alle indsamlet fra de kongelige haver, pladser og slotte, hvor de har stået, indtil tidens tand truede med at udrydde dem.

Foreningen betalte entré og omvisning med en guide, som fortalte de mange historier, som knytter sig til de kongelige skulpturer, og vi bød på en sandwich ved Frederiksholm Kanal inden vi begav os til Bryghuset.

SOMMERTURE

Hermed en oversigt over de ture, vi havde planlagt indtil sommer.
Følg links til stedernes hjemmesider, hvor I kan få
yderligere oplysninger.

Medlemmer af Kunstforeningen Ravnen og Maribo Kunstforening var indbudt til at deltage i turene til samme pris.

Herunder ses beskrivelser og billeder fra de afholdte ture.

Klik for at se billederne i større format.

MADSNEDØFORTET

Da vi desværre ikke nåede Masnedøfortet på vores tur den 1. juli , var vi nogen stykker, der tog afsted den 10. juli.

Stor udstilling med masser af flotte værker af mange af vores kendte kunstnere – virkelig et besøg værd.

Og - vi var i jubilæumshumør! ikke-medlemmer var velkomne til at deltage i Tur 1, 2 og 3 på samme vilkår. Tur 4 mod et tillæg i tur-prisen.

Børn og børnebørn var ligeledes velkomne på Tur 1, 2 og 3.

Fra Tegners kørte vi til Munkeruphus, hvor vi spiste frokost. Også her var der udstilling: RE FORM Design Biennalen 2018 (designbranchens
jazzklub, her opfordres designere, håndværkere, arkitekter og kunstnere til at improvisere og reformere). www.munkeruphus.dk

TUR 4 SOMMERTUR

1. juli tog Nakskov Kunstforening på foreningens sidste tur i foråret 2018.

Hent pdf med beskrivelse af TUR 4 her.

Vi havde det skønneste vejr, en god chauffør og glade medlemmer.
Første stop var ved Tappernøje, hvor vi nød kaffen og morgenbrødet, som Susanne og Inger havde medbragt. Kl. ca. 11 ankom vi til Rudolph Tegners museum og Statuepark, hvor vi fik en fin rundvisning i den skønne park med fantastiske statuer og hørte lydværket "Et lydår" af vores lokale komponist Gunner Møller Pedersen. Inde i museet så vi gipsafstøbninger af nogle af de statuer, som i parken var udført i bronze. Ifølge flere deltagere en rigtig fin oplevelse.  www.rudolphtegner.dk.

Desværre nåede vi ikke Masnedøfortet sommerudstilling, men vi nåede en kop kaffe og Susannes muffins ved vores lille stop i Karlslunde. Vi var hjemme i Nakskov ca. 18.30 efter en vellykket dag i det Nordsjællandske. www.sommerudstilling.dk

TUR 3

Heldagstur til Falster søndag den 27. maj kl. 9.30-17.00. Kørsel i egne biler.

Mødested: P-pladsen ved biblioteket, afg. kl. 9.30 eller ved udflugtsmålet. Tilmelding senest 20. maj til tomasus.madsen03@gmail.com eller 20738092. Sig venligst til, hvis I har plads til flere i bilen eller ønsker kørelejlighed. Egenbetaling: Kun evt. bidrag til chaufføren.

Billedkunstner Allan Axelsen

Hesnæsvej 28, Moseby, 4871 Horbelev 12.00-15.00

Allan oplyser, at han har meget nyt at vise og fortælle. Han og Mette glæder sig til et gensyn. Vi spiser vores medbragte frokost, som for-eningen giver, i deres have. Medbring selv drikkevarer.

www.palaur.dk/Allan

www.magepar.dk

Billedkunstner Hans Meyer Petersen

Skolestræde 3, Vejringe, 4850 Stubbekøbing 10.30-11.30. Kunstneren byder os ind i sit atelier på 1. sal. I underetagen har hustruen udstilling og salg af franske stoffer.   www.hansmeyerpetersen.dk

www.lestissuscolbert.dk

Galleri Syd

Ulslevvej 1, Sønder Alslev, 4800 Nyk. F. 15.30-17.00. Galleriejer Hanne Heimburger er bortrejst under vores besøg, men hendes medhjælp vil tage imod og vise rundt.

www.gallerisyd.dk

TUR 2

Eftermiddagstur søndag den 6. maj kl. 12-17.00. Kørsel i egne biler.

Mødested: P-pladsen ved biblioteket kl. 12 eller ved udflugtsmålet. Tilmelding senest 29. april til ingerchansen@gmail.com eller 60856052. Sig venligst til, hvis I har plads til flere i bilen eller ønsker kørelejlighed.

Egenbetaling: 50 kr. til omvisning hos Heike Arndt (koster 95 kr.) og evt. bidrag til chaufføren. Medbragt kaffe og kage og en lille sandwich, som foreningen giver.

Galleri Schlegel

Skovstræde 12, 4891 Toreby L.

Et galleri med fokus på lokale kunstnere og kunsthåndværkere. Et kreativt åndehul på Lolland. www.galleri-schlegel.dk

Galleri Heike Arndt

Rågelundevej 9, 4892 Kettinge 13.00-14.30

Omvisning v/kunstneren, som også indbyder til at nyde vores medbragte forsyninger i hendes have.  www.heike-arndt.dk

TUR 1

Eftermiddagstur søndag den 15. april kl. 13-17.00  Kørsel i egne biler.

Mødested: P-pladsen ved biblioteket kl. 13 eller ved udflugtsmålet. Tilmelding senest 8. april til ingerchansen@gmail.com eller 60856052. Sig venligst til, hvis I har plads til flere i bilen eller ønsker kørelejlighed. Egenbetaling: Evt. bidrag til chaufføren samt 25 kr. for besøget hos Anne Gyrite Schütt. Kaffe og kage, som foreningen giver.

Atelierbesøg hos Anne Gyrite Schütt
Norrevej 10, 4970 Rødby 15.00-16.30

Særaftale med billedkunstneren, som vil fremvise og fortælle om sin kunst. www.annegyriteschutt.dk

Galleri Skovhuset

Kristianssædevej 6, 4930 Maribo 13.30-14.30. www.galleri-skovhuset.dk

Finn B. Petersen glæder sig til at præsentere sin separatudstilling med nye malerier,som han har malet hen over vinterhalvåret. Vi nyder kaffen her, inden vi kører videre.