UDSTILLINGSSTEDER

SKT. NIKOLAI KIRKE

Skt. Nikolai Kirkes Menighedsråd har efter henvendelse fra Nakskov Kunstforening givet tilladelse til, at foreningen i sommerhalvåret må benytte kirkens højre sideskib. Sideskibet er lyst og venligt og derfor et flot sted at vise kunst. Vi er glade for denne ordning. Se mere her.

NAKSKOV SUNDHEDSCENTER

I forbindelse med åbning af  Sundhedscenteret i Nakskov indgik vi en aftale om at varetage udsmykningen. Derfor hænger der nu et repræsentativt udvalg af kunst rundt omkring i bygningerne. Noget er mere tilgængeligt end andet. De største værker hænger i forhallen, på trappegangene, i venteværelserne.

Også i Konferencesalen og i de enkelte afsnit  f.eks. skadeklinikken, fysioterapien og Blodbanken, hænger der god kunst på væggene. Billederne er sammensat af kunstsamlinger fra Gymnasiet, Nakskov gamle Sygehus, Nakskov Kunstfond og Lolland kommune.

Se den permanente udstilling her.

BØLGEN

Et par ord til debatten

….en kunstbølge vækker stor diskussion,

så som sådan har kunsten vel haft sin mission.

Som den vælter sig op af asfaltens flade

gør den nogen sure, andre helt glade.

Herligt når meninger/ord sammen tørner,

hils og sig tak til ham der, John Kørner.

Klaus Frost Jensen

Maj  2017