TURE/AKTIVITETER 2022

Særudstilling med Ingemann Andersens værker

Tur til Fuglsang Kunstmuseum søndag d. 13. marts

Kombinationen af kunst og fælles kaffebord i det fri blev en god oplevelse for den snes, som havde taget turen fra Vestlolland for at se den flotte særudstilling af billedkunstner Ingemann Andersens værker. Flere af deltagerne havde forinden haft mulighed for at overvære foredraget 'Dobbeltsyner, Ingemann Andersen i Danmark og Italien' v/museumsinspektør Tine Nielsen Fabienke.

Udstillingen er blevet forlænget til 28. august.

Citat fra udstillingen:

"Mest af alt er jeg grafiker "- Ingemann Andersen, 1969

Klik på billederne for større format.

”Dobbeltsyner.
Ingemann Andersen i Danmark og Italien”
Auditoriet på Campus Nakskov dannede onsdag d. 9. marts ramme for Tine Nielsen Fabienkes (Fuglsang Kunstmuseum) meget engagerede og stærkt engagerende foredrag DOBBELTSYNER om Ingemann Andersens liv og virke. Vi kunne glæde os over, at rigtig mange medlemmer af Lollands Folkeuniversitet og Nakskov Kunstforening havde fundet vej til den store oplevelse af en af vor egns store sønner. Hans vidsyn blev flot illustreret.
Se og hent indslag (pdf) om foredraget her.

Image from DOBBELTSYNER i auditoriet, page 1.png

Tur til Glyptoteket

Nakskov Kunstforening var på tur til Glyptoteket i København fredag d. 25. februar.  Se mere om turen her (pdf)

Glyptoteket 25.02.jpg

Klik på billedet for at se det i større format og hente pdf.